Content is king!

I denne artikel fortæller jeg om, hvorfor jeg mener content er så vigtig for virksomheder i dag og især på deres online

Content is king
Derfor skal du læse artiklen

Derfor skal du læse artiklen: Bliv klogere på, hvad content er, og hvorfor det så vigtigt for virksomhedens digitale tilstedeværelse.

Hvad er content?

Det, der menes med content, er alt det indhold, du kommunikerer på dit website eller sociale medier, alt fra tekster, billede, grafik og videoer.

📁 “Content is King” Bill Gates, 1996

Content er en afgørende del, at den kommunikation som du afsender, og formålet med content marketing kan være:

  • Branding
  • Genering af nye leads
  • Engagere besøgende
  • Direkte salg
  • Opbyggelse af kunderelationer
  • Mere salg og krydssalg

Men i bund og grund går det ud på at sikre, at du kommunikerer bedst muligt til din målgruppe, så du får dem til at foretage den ønskede handlinger.

Hvorfor bruge tid på content?

Kort sagt, det kan have en stor betydning for dit salg. Derfor giver det selvfølgelige mening at kigge på, hvilket content din virksomhed har delt, og hvilke emner, der endnu ikke er belyst, men som kan have værdi til brugerne.

I dag er der utrolig stor konkurrence omkring din tid og opmærksomhed, derfor skal du være klar og tydelig i din kommunikation og fortælle, hvorfor jeg skal vælge dig, eller hvad jeg får ud af, bruge dit produkt eller ydelse. Teksterne skal også bare være, mere fængede, og aktiverende end de her lange dårlig coperate tekster du ofte støder på online.

Det gælder om at tænke på, hvordan du kan imødekomme brugernes behov og nudge dem i den rigtige retning i forhold til det, du ønsker, de skal gøre.

Hvordan arbejder du med content?

Der er flere måder, du kan arbejde med content. Jeg vil anbefale at starte med at se på det nuværende indhold, der er tilgængeligt - altså tekster, billeder og videoer. For at se, om det tilstrækkeligt og godt kommunikeret i forhold til det budskab, man ønsker at kommunikere til modtageren.

God ide at få styr på følgende:

  1. Find ud af præcis hvem din målgruppe er
  2. Kend til deres behov, krav og ikke mindst deres udfordringer
  3. Skab engagerende indhold der svarer på deres problemstillinger og gøre din målgruppe interesseret

Derefter vil jeg altid anbefale at lave en søgeordsanalyse for at få inspiration til, hvilke emner der giver mening for din virksomhed at dukke op

Du skal altså adresser, de spørgsmål, brugerne har på, den måde, kan du hjælpe dem på dit website og derved få dem til at konvertere bedre.

Vil du vide mere om, hvordan jeg arbejder med websites?

Bestil hjemmesideanalyse

Bestil din analyse allerede idag, læs mere på nedestående

Bestil hjemmeside analyse

Jeg håber du kunne bruge artiklen

Har du spørgsmål eller vil starte en dialog, er du altid velkommen til at kontakte mig på nedestående